5.1.3. İlgi Alanına Giren İnternet Adreslerini Belirli Bir Düzende Sınıflandırır.

DERS: BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
BASAMAK: 5.BASAMAK
ÜNİTE: İNTERNET ADRESLERİ
ÖNERİLEN SÜRE: 40+40+40 Dakika
KAZANIM VE GENEL AMAÇLAR: İlgi alanına giren internet adreslerini belirli bir düzende sınıflandırır.
Bir Önceki Etkinlik: İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar.
Bir Sonraki Etkinlik: Bilgiye ulaşmak için çeşitli elektronik ve yazılı kaynakları araştırır.

HEDEF DAVRANIŞLAR:
  •  “Geçmiş” klasörünün silinmesi, bir web sayfası “Sık Kullanılanlar” a ekletme, görüntüleme ve “Sık Kullanılanları” düzeltme
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde hep göz önünde tutulacak öğretim ilkeleri aşağıdadır:
Bütünlük ilkesi: Ders içindeki konular birbirine bağlı olarak işlenmelidir.
Bilinenden Bilinmeyene İlkesi: Öğrencilerin bilgisayar hakkında bildikleri ve bilmedikleri dikkate alınarak hedefe ulaşılmaya çalışılmalıdır.
Somuttan Soyuta İlkesi: Favori adreslerim somutlaştırılarak anlatılmalıdır.
Yakından Uzağa İlkesi: Favori adreslerim öğrenimi kazandırılırken yakın çevreden örneklerle ilerleyerek gerçekleştirmeliyiz.
Açıklık İlkesi: Favori adreslerim öğretilirken olabildiğince açık bir dille ifade edilmeye çalışılmalıdır.
Aktif Öğrenme İlkesi: Favori adreslerim öğretilirken öğrencinin öğrenme sürecinde aktif rol almasına dikkat edilmelidir.
Yaşama Uygunluk İlkesi: Öğrenim sonunda öğrenci, öğrendiklerini gerçek hayatta da uygulayabilir olmalıdır.
Programlı Öğretim İlkesi: Bilgisayar Sistemi ve Bilgilerimi Paylaşıyorum ünitelerinde kazanımlar gerçekleştirilmiş olmalıdır.

      MATERYAL KULLANIMI
Bilgisayar: Öğrencilere ders sırasında örnekleri yaptırmak için kullanılacak.
İnternet Explorer: İnternet adreslerini sınıflandırırken kullanılacak.
Projeksiyon: Bilgiyi sunmak için kullanılacak.
Perde: Bilgiyi sunmak için kullanılacak.

     ÖĞRETİM MODELLERİ, YÖNTEMLERİ VE ETKİNLİKLERİ
Öğretim Modeli: Buluş Yoluyla Öğretim ve Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejileri
Öğretim Yöntemi: Öğrencinin öğretim seviyesine uygun olarak, öğrencinin tüm duyu organlarına ve öğrencinin öğretim süresinde aktif olmasını sağlayıcı yöntemler uygulanacaktır.
Buluş Yoluyla Öğretim Modelinde Kullanılacak Yöntemler:
  • Gösterip Yaptırma
  • Anlatım Yöntemi 

Sunuş Yoluyla Öğretim Modelinde Kullanılacak Yöntemeler:
  •   Anlatım Yöntemi
  •   Gösterip-Yaptırma Yöntemi
Öğrenciler selamlanır, nasıl oldukları sorulur ve geçen haftaki derste neler yapıldığı hatırlatılır. Geçen haftaki konu ile ilgili soruları olup olmadığı sorulur. Soru varsa cevaplanır, yoksa hatırlatma amaçlı yüzeysel sorular sorulur.

Buluş yoluyla öğretim stratejisiàÖğrencileri motive etmek için öncelikle ilgi alanları olan(spor, tiyatro, kitap, fıkra vb.) birkaç siteye girilmesi istenir. Birkaç siteye girdikten sonra arama motorunun kendi internet adresine gelinmesi istenir. Gösterip-Yaptırma Yöntemi ile: Öğrencilere geçmiş klasörüne nasıl ulaşılacağı gösterilir. Kendilerinin de bu klasöre ulaşmaları istenir.Anlatım Yöntemi ile: Geçmiş klasörüne ulaşıldıktan sonra bu klasörün tanımı yapılır ve nasıl silineceği gösterilerek kendilerinin de bu klasördeki silmek istediği alanları silmeleri istenir.

Sunuş yoluyla öğretim stratejisi: Anlatım Yöntemi ile: Sınıfa ilk önce hedefe ulaşmaları için bir soru sorulur ve hedef çıktıları doğrultusunda Sık kullananlar listesi anlatılır. Gösterip-Yaptırma Yöntemi ile: İlgi alanları olan sitelere daha çabuk ulaşabilmek için bu sitelerin sık kullananlara nasıl ekleneceği, eklenen sitelerin nasıl görüntüleneceği ve düzenleneceği gösterilir. Öğrencilerden ilgi alanlarıyla alakalı sitelere girmeleri istenir.   Bu siteleri “Sık Kullananlar Listelerine” eklemeleri istenir. Daha sonra bu ekledikleri sitelerin görüntülenmesi ve bu alanların düzenlenmesi istenir.

UYGULAMA VE GERİ BİLDİRİM
Etkinlik 1: Öğrencilerden internetten araştırma yapmaları istenir.
Etkinlik 2: Öğrencilere verilen 2 konu hakkından herhangi birini seçip araştırma yapmaları ve bu araştırmaları alt başlıklar halinde sık kullanılanlar klasörüne eklemeleri istenir.
       ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin sonunda sık kullanılanlar klasörü ve geçmiş klasörü hakkında sorular sorulur.
      

 ZAMAN ÇİZELGESİ
Her hafta için:


Zaman(Dk)
0-5 Dk
5-15 Dk
15-30 Dk
30-40 Dk
Süreç
Düzenin Sağlanması




Bilgi Paylaşımı




Öğrencilerin Çalışması




Değerlendirme




KONU ANLATIMI 

1.    Geçmiş Klasörünü Silme


Geçmiş klasörü daha önce girmiş olduğumuz internet adreslerin kayıtlarını tutan(saklayan) dosyadır. Bu klasöre ulaşmak için 2 yol vardır;
1.1.   Klavyeden Ctrl+H
1.2.    İnternet tarayıcımızdan düğmesine tıklıyoruz. Açılan pencereden Geçmiş sekmesine     tıklıyoruz. Daha sonra silmek istediğimiz internet adresini seçip Sil düğmesine tıklıyoruz.
                                  

2.Bir Web Sayfasını Sık Kullananlar Listesine Ekleme, Görüntüleme ve Düzenleme
Bir konu ile ilgili birkaç site adresi buldunuz ve bu siteleri incelediniz. Bir hafta sonra tekrar bu sitelere girmek istiyorsunuz.
Bu durumda bu sitelerin adreslerine kısa sürede ulaşmak için ne yaparsınız?
Bu gibi durumlarda site adreslerinin yazıldığı ve istenildiğinde bu adreslere ulaşımı sağlayan bir klasör vardır.
Bu adreslere daha sonra tekrar girmek için bulunan bu klasörün ismine sık kullanılanlar klasörü denir. İnternet’te ilginizi çeken ve daha sonra da girmeyi düşündüğünüz İnternet sayfalarının adreslerini belirli bir düzende saklayabileceğimiz bir klasördür.
İlgi alanınız olan bir siteyi Sık kullananlar listesine eklemek için;
Öncelikle internet tarayıcınızın adres çubuğuna eklemek istediğimiz internet adresini yazıyoruz.


Eklemek istediğiniz siteyi açtıktan sonra Sık Kullananlara Eklemek için;
Sık kullananlar çubuğunu seçiyoruz ve Ekleme düğmesine basıyoruz.

Eklediğiniz internet adresini görüntülemek için ;


Eklediğiniz internet adresini düzenlemek için ;
Sık Kullanılanların Merkezi Kısa Yolları
Sık kullananları açma: CTRL+I
Sık Kullananları Düzene Koyma: CTRL+B
Geçerli sayfayı Sık Kullanılanlara ekleme: CTRL+D

Etkinlik 1:
     Türkiye’nin denizleri hakkında alt başlıklar bulup, bu başlıklar ile ilgili internet siteleri bulalım.

Etkinlik 2:
Aşağıdakiler konulardan seçerek her hangi biri hakkında alt başlıklar oluşturarak, konu hakkında internet adresleri bulalım ve sık kullanılanlar menüsüne ekleyelim.


1)  Bir çiçeği oluşturan temel yapı birimleri 
a)
b)
c)
d)





2)  Hücrenin temel yapı birimleri   

a)
b)
c)
d)


       ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

1)   Sık kullanılanlar klasörünün yararı nedir?
2)   Geçmiş klasörünü silmek için nasıl bir yol izleriz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder