DERS: BİLİŞİM
TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
BASAMAK: 5.BASAMAK
ÜNİTE: İNTERNET ADRESLERİ
ÖNERİLEN SÜRE:
40
+40 Dakika
KAZANIM VE GENEL AMAÇLAR: Herhangi bir
kaynaktan erişilen bilginin ihtiyacına uygun olup olmadığına karar verir.
Bir Önceki Etkinlik
Bilgiye ulaşmak için çeşitli elektronik ve yazılı kaynakları araştırır.
Bir Sonraki Etkinlik: Kelime işlemcide oluşturduğu sayfaya amacına uygun
eklemeler yapar.
HEDEF DAVRANIŞLAR:
- Araştırmalarını işlenebilir sayıda sınırlandırmak için tarafsızlık, bilimsellik, doğruluk, güvenirlik gibi özelliklerin nasıl değerlendirileceği açıklama
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde hep göz
önünde tutulacak öğretim ilkeleri aşağıdadır:
Bütünlük İlkesi: Ders içindeki konular birbirine bağlı
olarak işlenmelidir.
Bilinenden
Bilinmeyene İlkesi: Öğrencilerin bilgisayar hakkında bildikleri ve bilmedikleri
dikkate alınarak hedefe ulaşılmaya çalışılmalıdır.
Somuttan Soyuta
İlkesi: Hedeflenen davranış somutlaştırılarak anlatılmalıdır.
Yakından
Uzağa İlkesi: İlgi alanlarıyla ilgili araştırma konusu seçilmelidir.
Aktif
Öğrenme İlkesi: Hedeflenen davranış kazandırılırken öğrencinin öğrenme
sürecinde aktif rol almasına dikkat edilmelidir.
Yaşama
Uygunluk İlkesi: Öğrenim sonunda öğrenci, öğrendiklerini gerçek hayatta da uygulayabilir
olmalıdır.
Programlı
Öğretim İlkesi: Bilgisayar Sistemi ve Bilgilerimi Paylaşıyorum ünitelerinde
kazanımlar gerçekleştirilmiş olmalıdır.
MATERYAL
KULLANIMI
Bilgisayar: Öğrencilere ders sırasında örnekleri yaptırmak için
kullanılacak.
Projeksiyon: Bilgiyi sunmak için kullanılacak.
Perde: Bilgiyi sunmak için kullanılacak.
Office Programı: Powerpoint
sunumu için kullanılacak.
İnternet Explorer: İnternet adreslerini sınıflandırırken kullanılacak.
ÖĞRETİM MODELLERİ,
YÖNTEMLERİ VE ETKİNLİKLERİ
Öğretim Modeli: Sunuş
Yoluyla Öğretim Stratejisi
Öğretim Yöntemi: Öğrencinin
öğretim seviyesine uygun olarak, öğrencinin tüm duyu organlarına ve öğrencinin
öğretim süresinde aktif olmasını sağlayıcı yöntemler uygulanacaktır.
Sunuş Yoluyla Öğretim Modelinde
Kullanılacak Yöntemeler:
- Soru-Cevap Yöntemi
- Anlatım Yöntemi
Öğrenciler selamlanır, nasıl oldukları sorulur ve
geçen haftaki derste neler yapıldığı hatırlatılır. Geçen haftaki konu ile
ilgili soruları olup olmadığı sorulur. Soru varsa cevaplanır, yoksa hatırlatma
amaçlı yüzeysel sorular sorulur.
Sunuş Yoluyla Öğretim Stratejisi-Soru-Cevap Yöntemi ile: Dersle ilgili
hatırlatmanın ardından powerpoint sunusu yardımı ile öğrencilere soru sorulur
ve alınan cevaplara göre dersin hedeflenen alanına geçiş yapılır.
Anlatım
Yöntemi ile: İnternetten erişilen bilginin ihtiyaçlarına uygun olup
olmadığına ya da ne kadar doğru olduğuna karar vermeleri için gerekli olan
kriterler açıklanır.
UYGULAMA VE GERİ BİLDİRİM
Yanlış bilgiye ulaşmaları için daha önceden bilgi
sahibi oldukları bir konu seçmeleri ve farklı arama motorları kullanılarak,
seçtikleri konuyla ilgili farklı sitelerde arama yapmaları istenir. Böylece
internet sitelerinde doğru ve yanlış bilgiye ulaşmaları sağlanır.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Dersin sonunda öğrencilere açık uçlu sorular sorulur.
ZAMAN
ÇİZELGESİ
Her hafta için:
Zaman(Dk)
|
0-5 Dk
|
5-15 Dk
|
15-30 Dk
|
30-40 Dk
|
Süreç
|
||||
Düzenin Sağlanması
|
||||
Bilgi Paylaşımı
|
||||
Öğrencilerin Çalışması
|
||||
Değerlendirme
|
KONU
ANLATIMI
Sınıfa Bir Soru?
İnternetten
erişilen bilginin ihtiyacımıza uygun olup olmadığına ya da doğru olduğuna nasıl
karar veririz?
İnternet
üzerinde erişilen bilginin ihtiyaca uygun olup olmadığından emin olmalıyız.
Bunun için bazı kriterleri göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet üzerinden
bilgi edinirken dikkat etmemiz gereken kriterler şunlardır:
- TARAFSIZ
- BİLİMSEL
- DOĞRU
- GÜVENİLİR olmalıdır.
Tarafsızlık
İnternet üzerinde edindiğimiz bilginin
tarafsız olduğundan emin olmamız gerekir.
Bunun için eriştiğimiz bilgiyi yapılmış başka
araştırmalarla karşılaştırmak gerekir.
Bilimsellik
Erişilen bilginin bilimsel bir alt yapısı
olmalıdır.
Kişisel ise site sahibi veya kurucusu istediği
şekilde yazmışsa erişilen bilgi bilimsel değildir.
Bilginin bilimsel kuramları ve kaynakları
olması gerekir.
Doğruluk
Doğru ve güncel bilgiye erişmek gerekir.
Erişilen bilginin doğru olup olmadığını
gösterilen kaynaklardan anlayabiliriz. İnternet üzerinde erişilen bilginin son
güncellenme tarihine bakmamız gerekir.
En yeni ve en doğru bilgiye erişmeliyiz.
İnternet üzerinde ihtiyacımız olan bilgilere
erişirken tüm bu kriterleri göz önünde bulundurmamız gerekir.
Erişilen her bilgi ihtiyacımız olan bilgi
olmayabilir.
Güvenilirlik
Erişilen bilginin güvenilirliğini, siteyi
yapan ya da site sahibinin konumu, konu alanı uzmanlığı, bilginin güncelliği,
kaynakça gösterimi gibi faktörler belirler.
İnternet üzerinde ihtiyacımız olan bilgilere
erişirken tüm bu kriterleri göz önünde bulundurmamız gerekir. Erişilen her
bilgi ihtiyacımız olan bilgi olmayabilir.
UYGULAMA VE GERİ BİLDİRİM
Etkinlik 1:
Bilgi sahibi olduğunuz ve ilgilendiğiniz bir
konu seçiniz. Seçtiğiniz konu hakkında arama motorlarında arama yapınız. Bu
konuyla ilgili farklı sitelerde bulunan bilgileri dikkatle inceleyiniz.
Bazılarında bulunan bilgiler farklı mı?
Sizin bildiğiniz yanlış bilgiler var mı?
Aşağıdaki noktalı yerlere konunuzu, yanlış
bulduğunuz bilgiyi ve site adresini yazınız.
Not: Araştırma yaparken
doğru bilgilere ulaşmak için iki farklı arama motoru kullanınız.
DEĞERLENDİRME
1. İnternet’ten
eriştiğiniz bilgilerin ihtiyacınıza uygun olup olmadığına nasıl karar
verirsiniz?
2. Bir kaynağın
TARAFSIZ, BİLİMSEL, DOĞRU VE GÜVENİLİR olup olmadığını nasıl anlarsınız?
DERSLE İLGİLİ SUNUYA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder